Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1
Określenie Sprzedawcy
1.
Właścicielem Sklepu [dalej Sprzedawca] jest:
IT
& IMPORT Kajetan Sikorski
z
siedzibą przy ul. Odkryta 37/9, 03-140 Warszawa
NIP:
5242759671
REGON: 146686599
Tel.
+48 690690698
E-mail:
biuro@bosti.pl
§2
Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy [dalej Sklep]
prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Internetu na podstawie niniejszego
Regulaminu [dalej Regulamin].
2. Klientem [dalej Klient] może być:
·
pełnoletnia
osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych zamieszkała w Polsce lub na terenie Unii
Europejskiej,
·
pełnoletnia osoba fizyczna prowadząca
działalność gospodarczą z siedzibą w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej,
·
osoba
prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
z siedzibą w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej, która jest uprawniona do podejmowania
decyzji, oraz zaciągania zobowiązań w imieniu podmiotu,
·
osoba małoletnia działająca za zgodą rodzica
lub opiekuna prawnego.
3. Konsumentem [dalej Konsument] na
podstawie art. 221 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późniejszymi
zmianami) jest osoba fizyczna dokonująca ze Sklepem czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Przedsiębiorcą [dalej Przedsiębiorca]
jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą podlegająca wpisowi w
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) dokonująca
czynności prawnej (zawierająca umowę kupna/sprzedaży) związaną bezpośrednio z
jej działalnością gospodarczą lub zawodową, gdy z treści zawartej umowy wynika,
że nie posiada ona dla Przedsiębiorcy charakteru zawodowego. Charakter zawodowy
wynika z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, w szczególności z
numerów PKD.
5. Towarem [dalej Towar] jest dostępna
w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy kupna sprzedaży pomiędzy
Sklepem a Klientem.
6. Regulamin
jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
7. Ceny podane w Sklepie są cenami
brutto (zawierają podatek VAT).
8.
Towary dostępne w Sklepie są nowe i są wolne od wad fizycznych i
prawnych. Wyjątek stanowią towary z wyraźnie oznaczonymi wadami oraz śladami użytkowania.
Odpowiedzialność za wady określona jest przez obowiązujące przepisy prawa, w
szczególności
art. 12 ust 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późniejszymi
zmianami), art 556 oraz 5561-5563
Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późniejszymi zmianami).
§3
Zamówienia
1.
Zamówienia można składać za pośrednictwem formularzy
interaktywnych dostępnych na stronach internetowych Sklepu (koszyk klienta).
2.
Warunkiem
realizacji zamówienia
jest podanie danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru.
Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia
poprzez wysłanie na podany podczas składania zamówienia adres e-mail, wiadomości opisującej
przedmiot zamówienia.
W przypadku podania niepełnych, błędnych, sprzecznych informacji przez Klienta
podczas składania zamówienia,
Sklep skontaktuje się z Klientem w celu usunięcia błędów. Składając zamówienie, Klient składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamówionych towarów.
3.
Dla
stron wiążące są informacje widoczne na stronie internetowej Sklepu przy
kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia. Dotyczy to w szczególności: ceny, charakterystyki towaru,
jego cech, elementów
wchodzących w skład zestawu, terminów i sposobu dostawy.
4.
Po
złożeniu zamówienia,
następuje jego weryfikacja. Następnie Sklep przesyła na podany przez Klienta
adres poczty elektronicznej, informację o przyjęciu zamówienia do realizacji oraz kolejnych
jego etapach. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem
Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §3 ust. 2 i z chwilą jej
otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży. Po zawarciu Umowy
sprzedaży, Sklep potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres
poczty elektronicznej.
5.
Informacje znajdujące się na stronie
internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
§4
Płatności
1.
Klient
ma do wyboru formy płatności:
·
płatność
przelewem na wskazane konto bankowe (przelew),
·
płatność
elektroniczna za pośrednictwem DotPay sp. z o.o. (DotPay),
·
płatność
przy odbiorze (pobranie).
2. Ceny przesyłek określone są w podsumowaniu zamówienia.
3. Warunkiem wydania towaru jest zapłata
za towar i przesyłkę.
4. Klient zobowiązany jest do
uregulowania należności wynikających z zawartej umowy niezależnie od wybranego
sposobu płatności oraz dostawy.
5. W przypadku nieuregulowania przez
Klienta w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, (a w przypadku płatności pobraniowej przy
odbiorze) Sklep wezwie Klienta do odbioru i zapłaty za towar wyznaczając termin
na realizację zobowiązania. W przypadku nieuregulowania należności wynikającej
z zawartej umowy w wyznaczonym terminie Sklep może odstąpić od umowy sprzedaży.
6. Termin realizacji zamówienia jest
liczony od momentu w którym środki za zamówienie zostaną zaksięgowane na
rachunku bankowym Sklepu lub od momentu pozytywnej autoryzacji płatności (nie
dotyczy pobrania).
7. Termin realizacji zamówień płatnych
przy odbiorze liczony jest od dnia roboczego następującego po potwierdzeniu zamówienia
przez Sklep o którym mowa w §3 ust 4.
§5
Wysyłka towaru
Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem
firm kurierskich.
§6
Reklamacje z tytułu rękojmi
(konsumenci/przedsiębiorcy)
1. W przypadku niezgodności towaru z
umową, Konsument powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z opisem
niezgodności.
2.
Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni od momentu
zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności.
3. Wzór formularza reklamacyjnego stanowi załącznik
nr 2 do Regulaminu.
4. Sklep odpowiada przed Konsumentem
na podstawie prawa rękojmi, regulowanego przez Kodeks Cywilny z dnia 23
kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) przez okres 24 miesięcy.
5. Konsument w momencie wystąpienia
wady, może zażądać od Sklepu (w ramach prawa rękojmi):
·
wymiany
towaru na nowy;
·
naprawy
towaru;
·
obniżenia
ceny;
·
odstąpienia
od umowy – o ile wada jest istotna.
Sklep ustosunkuje się do żądań Konsumenta w ciągu 14 dni od
momentu otrzymania żądania. Sklep rozpatrzy żądanie, biorąc pod uwagę następujące
okoliczności:
·
łatwość
i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
·
charakter
wady – istotna czy nieistotna;
·
to,
czy towar był wcześniej reklamowany.
6. Sklep może odmówić żądań dotyczących wymiany bądź naprawy
towaru pod warunkiem, że wymiana bądź naprawa towaru jest niemożliwa do
zrealizowania, lub w porównaniu
z drugim z możliwych żądań, wymagałaby nadmiernych kosztów. Sklep zaproponuje w takim wypadku
alternatywne rozwiązanie.
7. Każdy Konsument może skorzystać z pozasądowych
sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości
polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, może złożyć swoją skargę
np.;
·
za pośrednictwem unijnej platformy internetowej
ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ ,
·
za
pośrednictwem regionalnego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, lista
dostępna jest na stronie https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
·
ze względu na
siedzibę Sklepu sprawę może kierować bezpośrednio do mazowiecki ego
Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Warszawie przy ul. Henryka
Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa http://www.wiih.org.pl/index.php?id=131
Przebieg postępowań w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich określony jest przez
aktualnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności w ustawie z dnia 23 września
2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich).
8. Wszelkie
reklamacje dotyczące korzystania z usług świadczonych przez Sklep należy przesyłać
na adresy podane w §1 niniejszego regulaminu.
§7
Reklamacje z tytułu rękojmi
1.
Zapisy niniejszego paragrafu odnoszą się jedynie do Klientów
nie będących Konsumentami.
2.
Na podstawie art 558 kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sklepu
z tytułu rękojmi jest wyłączona.
3.
Na podstawie art. 545 par 2 kodeksu cywilnego w razie przesłania
towaru na miejsce przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, Klient obowiązany
jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego
rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub
uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych
do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
4.
Reklamacje należy kierować na adres email określony w
paragrafie 1 podając następujące dane: imię, nazwisko, nazwa, adres, data
zawarcia umowy, przedmiot umowy, data wykrycia wady, rodzaj wady, roszczenie,
potwierdzenie istnienia wady w chwili wydania Towaru, dane kontaktowe (email),
oraz ewentualne zdjęcia i inne informację mogące mieć wpływ na proces
reklamacji.
5.
Sklep ustosunkuje się do złożonej reklamacji w terminie do
14 dni kalendarzowych.
§8
Prawo odstąpienia od umowy
1. Na
podstawie ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r., Konsument/Przedsiębiorca
ma prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny.
2. Odstąpienie
od umowy jest skuteczne, jeżeli Konsument/Przedsiębiorca złoży w terminie 14
dni od daty doręczenia towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do
zachowania terminu wystarczy złożenie oświadczenia przed jego upływem. Forma złożenia
oświadczenia może być dowolna, np.
·
oświadczenie
można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy o
prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (stanowiący załącznik nr 1 do
regulaminu),
·
drogą
mailową na adres podany w paragrafie 1
niniejszego regulaminu,
·
listownie na
adres podany w paragrafie 1 niniejszego regulaminu.
3. Konsument/Przedsiębiorca zwraca
towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od
umowy na swój koszt.
4. Sklep zwraca środki w terminie 14
dni od dnia otrzymania oświadczenia. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności
do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta/Przedsiębiorce dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
5. Sklep zwraca środki przy użyciu
takiego samego sposobu zapłaty, jakim posłużył się Konsument/Przedsiębiorca. W
przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot środków dokonywany jest na rachunek karty.
6. W przypadku, gdy Konsument/Przedsiębiorca
wybrał inny, niż najtańszy oferowany przez Sklep, sposób
dostawy przedmiotu, Sklep nie zwróci Konsumentowi/Przedsiębiorcy
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Sklep zwróci
jedynie koszt najtańszej dostawy danego przedmiotu do Konsumenta/Przedsiębiorcy.
7.
Konsument/Przedsiębiorca pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru
(np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania).
8. Prawo odstąpienia nie przysługuje
Konsumentowi/Przedsiębiorcy w przypadkach umów:
·
w
której przedmiotem świadczenia jest Towar
dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub
ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
·
w
której przedmiotem świadczenia jest Towar
ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
·
w
której przedmiotem świadczenia jest Towar
nieprefabrykowany, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy
lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
·
o świadczeniu usług, jeżeli
Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia
od umowy;
·
dostarczanie
treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się
za wyraźną zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sklep o utracie prawa odstąpienia
od umowy;
·
w
której przedmiotem świadczenia są Towary,
które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone
z innymi Towarami.
9. Na
podstawie art. 31 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 w przypadku
odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
10. Konsument/Przedsiębiorca ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z
niej w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.
11. Sklep
oferuje towary, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykłym
trybie odesłane pocztą. Koszt zwrotu takich towarów zależy od sposobu
realizacji przez Konsumenta/Przedsiębiorce zwrotu (m.in. wybranej firmy transportowej)
i może wynieść nawet 1 000 zł za sztukę.
§9
Usługi świadczone drogą elektroniczną
1.
Sklep świadczy drogą elektroniczną poniższe usługi:
•
kontakt poprzez formularz;
•
cykliczna wysyłka wiadomości poprzez
newsletter;
•
publikacja opinii o towarach;
•
prowadzenie Konta Klienta.
2.
Usługi określone w pkt.1 świadczone są
7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3.
Usługa:
•
kontakt poprzez formularz - polega na
wysyłce przez Klienta wiadomości za pośrednictwem formularzy interaktywnych
zawartych na stronach internetowych Sklepu. Zawarcie umowy następuje w momencie
skorzystania przez Klienta z formularza kontaktowego;
•
cykliczna wysyłka wiadomości poprzez
newsletter - polega na cyklicznej wysyłce wiadomości przez Sklep o charakterze
handlowym oraz marketingowym na adres e-mail podany podczas zawarcia umowy. Do
zawarcia umowy dochodzi poprzez wpisanie w odpowiednich formularzach adresu
e-mail, oraz aktywacji subskrypcji poprzez kliknięcie w odnośnik jaki Sklep
wysyła na podany adres e-mail. Zawarcie umowy jest także możliwe poprzez wyrażenie
zgody podczas rejestracji lub składania zamówienia;
•
publikacja
opinii o towarach - polega na publikacji przy określonych towarach
indywidualnych wypowiedzi Klientów;
•
prowadzenie Konta Klienta - polega na
udostępnieniu indywidualnego panelu z możliwością podglądu historii zamówień,
edycji danych. Do zawarcia umowy dochodzi poprzez wypełnienie odpowiednich
formularzy interaktywnych na stronach internetowych Sklepu.
4.
Rezygnacja z usług świadczonych drogą elektroniczną
możliwa jest w każdej chwili bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów.
Rezygnacja odbywa się w zależności od świadczonej usługi:
•
usługa kontakt poprzez formularz -
poprzez zakończenie korzystania z formularzy interaktywnych dostępnych na
stronach internetowych Sklepu;
•
cykliczna wysyłka wiadomości poprzez
newsletter - poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w paragrafie 1.
Wiadomość powinna zawierać dane umożliwiające weryfikację subskrybenta usługi;
•
publikacja
opinii o towarach - polega na zaprzestaniu publikacji wypowiedzi;
•
prowadzenie Konta Klienta - poprzez
wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w paragrafie 1. Wiadomość powinna
zawierać dane umożliwiające weryfikację subskrybenta usługi.
5.
Sklep w przypadku wykrycia działania
na szkodę Sklepu, łamania przepisów prawa, łamania postanowień Regulaminu może
w każdej chwili ograniczyć, zablokować, lub usunąć Klientowi dostęp do usług
określonych w ust 1. Sklep informuje Klienta o zablokowaniu bądź ograniczeniu
dostępu do usług za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres podany w formularzu.
6.
Usługi świadczone są bezterminowo,
jednak Sklep może dostęp do nich ograniczać, blokować lub modyfikować informując
o tym Klienta w sposób określony w paragrafie 12 pkt 4.
7.
Zarówno Klient, jak i Sklep mogą rozwiązać
umowę o świadczenie usług określonych w pkt 1 w dowolnym czasie, wysyłając
wiadomość e-mail z oświadczeniem woli.
§10
Ochrona prywatności
1. Sklep przetwarza dane osobowe
Klientów
w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa w sposób
określony w Polityce Prywatności (załącznik 3).
§11
Środki techniczne
1. W celu korzystania ze Sklepu
Internetowego, w tym przeglądania asortymentu i składania zamówień
na towary, niezbędne jest:
a) urządzenie końcowe (np. komputer,
tablet, smartphone) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
b) aktywne
konto poczty elektronicznej (e-mail);
c) włączona obsługa JavaScript;
d) akceptacja wykorzystywania plików
cookies (wymagane w celu złożenia zamówienia).
§12
Wejście w życie i zmiany Regulaminu
1. Regulamin
wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
2. Niniejszy
Regulamin może zostać zmieniony.
3. Zmiany
Regulaminu zostaną opublikowane na stronie Sklepu.
4. Informacja
o zmianach Regulaminu zostanie przesłana Klientowi na adres e-mail wskazany w
ustawieniach konta.
5. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie
po upływie 14 dni od dnia ich publikacji w sposób określony w ust. 3.
6. Sklep
uznaje, iż Klient posiadający konto na stronach internetowych Sklepu
zaakceptował zmiany regulaminu, jeśli nie wypowiedział umowy do końca upływu
okresu wskazanego w ust. 5.
7. W sprawach
nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu właściwe jest prawo polskie.
Załącznik nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać
tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
IT &
IMPORT Kajetan Sikorski
ul. Odkryta 37/9
03-140 Warszawa
biuro@bosti.pl
Ja ____ niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy dostawy
następujących towarów:______________
Data zawarcia
umowy/dostawy:_________________________________________________
Imię i
Nazwisko/Nazwa:______________________________________________________
Adres:_____________________________________________________________________
Podpis*:_____________________________________________________________
*tylko wówczas,
gdy formularz przesyłany jest w formie papierowej
Data:
__________________________________________________
Załącznik
nr 2
FORMULARZ REKLAMACYJNY
IT &
IMPORT Kajetan Sikorski
ul. Odkryta 37/9
03-140 Warszawa
biuro@bosti.pl
Ja _______
niniejszym informuję
o wykryciu wad w następujących towarach:_____________
Data wykrycia
wady: _______________________________________
Szczegółowy opis wykrytych
wad:______________________________________________
Data zawarcia
umowy/dostawy:________________________________________________
Imię i Nazwisko
Klienta:______________________________________________________
Adres
Klient:_______________________________________________________________
Żądania
Klienta: wymiany towaru na nowy/naprawy towaru/obniżenia ceny/odstąpienia od
umowy – (o ile wada jest istotna)*.
*niepotrzebne skreślić
Wartość obniżenia ceny według żądania
Klienta_____________________________________
Informacje
dodatkowe:_________________________________________________
Podpis
Klienta**:_____________________________________________________________
**tylko wówczas,
gdy formularz przesyłany jest w formie papierowej
Data:
__________________________________________________
Każdy Klient będący
konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania
sporów dotyczących zakupów internetowych, konsument może złożyć
swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej
pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Załącznik 3
Polityka prywatności
§1
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
1. Polityka
prywatności zawiera zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez
Sklep, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa
osób,
których
dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania plików
cookies oraz narzędzi analitycznych.
2.
Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu
Internetowego jest IT & IMPORT Kajetan Sikorski
z siedzibą przy ul. Odkryta 37/9, 03-140 Warszawa
NIP: 5242759671
REGON: 146686599
Tel. +48 690690698
E-mail: biuro@bosti.pl
- zwana dalej „Administratorem”
3. Dane
osobowe w Sklepie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
- zwane dalej „RODO”.
4. Korzystanie
ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z
tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego
Klienta jest dobrowolne, z wyjątkiem:
·
zawierania umów niepodanie w przypadkach i w zakresie
wskazanym na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu
Internetowego i niniejszej polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do
zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi
Elektronicznej z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże
umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli
osoba, które dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę
z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo
zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie
Sklepu Internetowego
·
obowiązków ustawowych -
podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie
obowiązujących przepisów prawa nakładających
na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie
danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich
podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
5. Administrator dokłada
szczególnej
staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane
osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia,
że zbierane przez niego dane są:
·
przetwarzane zgodnie z prawem;
·
zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu
przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
·
merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
·
przechowywane w
postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to
niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania;
·
przetwarzane w sposób zapewniający
odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym
lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą,
zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
6. Uwzględniając
charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw
lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie
i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i
organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z rozporządzeniem i aby móc
to wykazać. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu
i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
§2
PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
1.
Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach,
gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych
warunków:
·
osoba, której dane
dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej
liczbie określonych celów;
·
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań
na żądanie osoby, której dane
dotyczą, przed zawarciem umowy;
·
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia
obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
·
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych
interesów realizowanych przez Administratora
lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych
interesów mają interesy lub podstawowe prawa i
wolności osoby, której dane
dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
2.
Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo
zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych powyżej. Konkretne podstawy
przetwarzania danych osobowych Klientów są wskazane poniżej
§3
CEL, PODSTAWA,
OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH
1. Każdorazowo
cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych
przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego Klienta w
Sklepie Internetowym. Przykładowo jeżeli Klient decyduje się na dokonanie zakupów w Sklepie Internetowym i wybierze
odbiór osobisty zakupionego Towaru zamiast
przesyłki kurierskiej, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania
zawartej Umowy Sprzedaży, ale nie będą już udostępniane przewoźnikowi realizującemu
przesyłki na zlecenie Administratora.
2. Administrator może
przetwarzać dane osobowe w Sklepie Internetowym w następujących celach, na następujących
podstawach, w okresach oraz w następującym zakresie:
Cel przetwarzania
danych |
Podstawa prawna
przetwarzania / okres przechowywania danych |
Zakres przetwarzanych
danych |
Realizacja Umowy
Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej |
Artykuł 6 ust. 1 lit. b)
Rozporządzenia RODO (wykonanie umowy)
Dane są przechowywane
przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy. |
Zakres: imię i nazwisko;
adres poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego; adres dostawy
(ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres
zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres
dostawy), adres IP, ID klienta. |
Prowadzenie ksiąg
rachunkowych |
Artykuł 6 ust. 1 lit. c)
Rozporządzenia RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości tj. z dnia
30 stycznia 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 395)
Dane są przechowywane
przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi
przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia
zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej) lub
rachunkowych (5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym,
którego dane dotyczą). |
Imię i nazwisko; adres
zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres
dostawy), nazwa firmy oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP) Klienta |
Ustalenie, dochodzenie
lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być
podnoszone wobec Administratora |
Artykuł 6 ust. 1 lit. f)
Rozporządzenia RODO
Dane są przechowywane
przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez
Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w
stosunku do osoby, której dane dotyczą, z
tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres
przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności kodeksu cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla
roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy
lata, a dla umowy sprzedaży dwa lata). |
Imię i nazwisko; numer
telefonu kontaktowego; adres poczty elektronicznej; adres dostawy (ulica,
numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres
zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres
dostawy). |
Obsługa zgłoszeń |
Artykuł 6 ust. 1 lit. f)
Rozporządzenia RODO
Dane są przechowywane
przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez
Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w
stosunku do osoby, której dane dotyczą, z
tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres
przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności kodeksu cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla
roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy
lata, a dla umowy sprzedaży dwa lata). |
Imię, nazwisko, adres
email, adres IP |
Wysyłka wiadomości email
w ramach usługi newsletter |
Artykuł 6 ust. 1 lit. a)
Rozporządzenia RODO (zgoda)
Dane przechowywane są do
momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą. |
Adres poczty
elektronicznej. |
Publikacja opinii na
temat produktu na stronach internetowych |
Artykuł 6 ust. 1 lit. a)
Rozporządzenia RODO (zgoda)
Dane przechowywane są do momentu
wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą. |
Imię i nazwisko; numer
telefonu kontaktowego; adres poczty elektronicznej; adres dostawy (ulica,
numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres
zamieszkania/prowadzenia działalności/siedziby (jeżeli jest inny niż adres
dostawy). |
§4
ODBIORCY DANYCH
1. Dla prawidłowego
funkcjonowania Sklepu Internetowego, w tym dla realizacji zawieranych Umów
Sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów
zewnętrznych. Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów
przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje
wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak
by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób,
których
dane dotyczą.
2. Przekazanie
danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich
wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców
– Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do
realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym
do jego zrealizowania. Przykładowo, jeżeli Klient korzysta z odbioru
osobistego, to jego dane nie będą przekazywane przewoźnikowi współpracującemu z
Administratorem.
3. Dane
osobowe Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane
następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
·
przewoźnicy / brokerzy kurierscy - w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze
sposobu dostawy Towaru przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską,
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi
lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora w zakresie
niezbędnym do zrealizowania dostawy Towaru Klientowi.
·
podmioty obsługujące płatności
elektroniczne lub kartą płatniczą - w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze
sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia
zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności
w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi
płatności realizowanej przez Klienta.
·
dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania
techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi
prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Sklepu Internetowego i świadczonych
za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania
komputerowego do prowadzenia Sklepu Internetowego, dostawcy poczty
elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i
udzielania pomocy technicznej Administratorowi) - Administrator udostępnia
zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie
jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu
przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
·
dostawcy usług księgowych, prawnych zapewniający
Administratorowi wsparcie księgowe, prawne (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna
lub firma windykacyjna) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta
wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w
zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego
z niniejszą polityką prywatności.
§5
PROFILOWANIE
1. Administrator może
korzystać w Sklepie Internetowym z profilowania do celów
marketingu, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie
dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy Sprzedaży, czy też możliwości
korzystania z usług w Sklepie Internetowym. Efektem korzystania z profilowania
w Sklepie Internetowym może być np. przyznanie danej osobie rabatu, przesłanie
jej kodu rabatowego, przypomnienie o niedokończonych zakupach, przesłanie
propozycji towaru, który może odpowiadać zainteresowaniom lub
preferencjom danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków
w porównaniu
do standardowej oferty Sklepu Internetowego. Mimo profilowania to dana osoba
podejmuje swobodnie decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten
sposób
rabatu, czy też lepszych warunków i dokonać zakupu w Sklepie
Internetowym.
2.
Profilowanie w Sklepie Internetowym polega na automatycznej analizie lub
prognozie zachowania danej osoby na stronie Sklepu Internetowego np. poprzez
dodanie konkretnego Towaru do koszyka, przeglądanie strony konkretnego Towaru w
Sklepie Internetowym, czy też poprzez analizę dotychczasowej historii
dokonanych zakupów w Sklepie Internetowym. Warunkiem
takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych
danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. kod
rabatowy.
3. Osoba, której
dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która
opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i
wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób
istotnie na nią wpływa.
§6
PRAWA OSOBY,
KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
1.
Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia,
usunięcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od
Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia
(„prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia
swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są
w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
2.
Prawo do cofnięcia
zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez
Administratora na podstawie wyrażonej zgody ma prawo do cofnięcia zgody w
dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
3. Prawo
wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której
dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach
Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności
ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
4. Prawo do
sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym
momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną
sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na
art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony
interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów.
Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych
osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw
do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której
dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. W celu realizacji uprawnień, o których
mowa w niniejszym paragrafie można kontaktować się z Administratorem poprzez
przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres
Administratora wskazany w paragrafie 1.
§7
COOKIES W SKLEPIE INTERNETOWYM, DANE
EKSPLOATACYJNE I ANALITYKA
1. Pliki
Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików
tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej
stronę Sklepu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na
karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający
nasz Sklep Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików
Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in.
tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
2. Administrator może
przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających
ze strony Sklepu Internetowego w następujących celach:
·
identyfikacji Klientów jako
zalogowanych w Sklepie Internetowym i pokazywania, że są zalogowani;
·
zapamiętywania Towarów dodanych do koszyka w celu złożenia
Zamówienia;
·
zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania do
Sklepu Internetowego;
·
dostosowywania zawartości strony Sklepu Internetowego do
indywidualnych preferencji Klienta (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony)
oraz optymalizacji korzystania ze stron Sklepu Internetowego;
·
prowadzenia
anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania
ze strony Sklepu Internetowego;
·
remarketingu, to jest badania cech
zachowania odwiedzających Sklep Internetowy poprzez anonimową analizę ich działań
(np. powtarzające się wizyty na określonych stronach, słowa kluczowe itp.) w
celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich
przewidywanych zainteresowań, także wtedy kiedy odwiedzają oni inne strony
internetowe w sieci reklamowej firmy Google Inc. oraz Facebook Ireland Ltd.;
3. Standardowo
większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje
zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków
korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej
przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np.
czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików
Cookies – w tym
ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre
funkcjonalności Sklepu Internetowego (przykładowo niemożliwym może okazać się przejście
ścieżki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia
z uwagi na niezapamiętywanie Towarów w koszyku podczas kolejnych kroków
składania Zamówienia).
4. Ustawienia
przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na
korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep Internetowy
– zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia
przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio
zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików
Cookies.
5. Szczegółowe
informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików
Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach
internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej.
6. Administrator może
korzystać w Sklepie Internetowym z usług Google Analytics, Universal Analytics
dostarczanych przez firmę Google
Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA), z usługi Piksel Facebooka dostarczanej
przez firmę Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal
Harbour, Dublin 2, Irlandia) oraz z usługi Heatmap dostarczanej przez firmę HeatMap, Inc. Usługi
te pomagają Administratorowi analizować ruch w Sklepie Internetowym. Gromadzone
dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w sposób
zanonimizowany (są to tzw. dane eksploatacyjne, które
uniemożliwiają identyfikację osoby) do generowania statystyk pomocnych w
administrowaniu Sklepie Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy i
anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących (danych osobowych) osoby
odwiedzające stronę Sklepu Internetowego. Administrator korzystając z powyższych
usług w Sklepie Internetowym gromadzi takie dane jak źródła
i medium pozyskania odwiedzających Sklep Internetowy oraz sposób
ich zachowania na stronie Sklepu Internetowego, informacje na temat urządzeń i
przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne
oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.
7. Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób
przez daną osobę udostępniania Google Analytics informacji o jej aktywności na
stronie Sklepu Internetowego - w tym celu można zainstalować dodatek do przeglądarki
udostępniany przez firmę Google Inc. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl